gegužės 10, 2023

„Food on Foot" dizainas ginamas teisme

Pasidalinti

„Mantinga“ susiduria su neeiline situacija ir šiuo metu vieno iš savo prekės ženklų „Food on Foot“ dizainą gina teisme.

2019 m., atlikus rinkos analizę ir nuėjus metus trukusį pasiruošimo kelią, Mantinga“ sumuštinių linijai sukūrė prekės ženklą „Food on Foot“. Tais pačiais metais šis prekės ženklas bei jo gaminių pakuočių dizainas buvo registruotas LR valstybiniame patentų biure. Nuo to laiko įmonė nuolat investavo laiką ir lėšas į šio prekės ženklo žinomumo didinimą, per kelerius metus jis tapo žinomas visoje Lietuvoje – nuo vietinių parduotuvėlių mažuose miesteliuose iki prekybos centrų ir degalinių klientų.    

Šių metų kovo mėn. prekyboje pasirodė tiesioginio konkurento – „Margiris“, gaminami „Fresh Walk“ sumuštiniai, kurie supakuoti į atnaujinto dizaino pakuotes. Šių pakuočių vizualiniai sprendimai pagrįsti tapačiu komponavimo principu, turi panašių grafinių elementų kaip ir „Food on Foot“, todėl šių pakuočių visuma turi imitavimo požymių, galinčių klaidinti vartotoją. Be to, parduodant gaminius panašiose pakuotėse pažeidžiamos „Food on Foot“, kaip registruoto dizaino savininko, teisės, taip pat tokie veiksmai laikytini nesąžiningos konkurencijos veiksmais.

„Maisto gamybos versle esame jau 25-erius metus. Kiekvienam savo produktui skiriame ypatingą dėmesį – nuo receptūros, ingredientų parinkimo, skoninių savybių išdirbimo iki išvaizdos, pateikimo bei išskirtinio pakuočių dizaino sukūrimo. „Food on Foot“ sumuštinių liniją pristatėme 2019 m., iki to nuėjome ilgą kelią – atlikome vartotojų apklausą, analizavome kokie kriterijai vartotojams svarbiausi, kartu su kūrybos agentūra ieškojome dizaino elementų, tiek geriausiai atspindinčius vartotojų poreikius, tiek atskleidžiančius mūsų gaminių privalumus, registravome prekės ženklą ir jo dizainą oficialiame registre, kasmet investavome į prekės ženklo žinomumą. Visuma šių veiksmų mums leidžia pasiekti kiekvieno gaminio kokybę, išskirtinumą bei atpažįstamumą, todėl rinkoje pastebėję mūsų dizainą imituojančias tiesioginių konkurentų atnaujintas tokios pačios kategorijos produktų pakuotes privalėjome imtis veiksmų,“ – sako „Mantingos“ rinkodaros vadovė Jūratė Survilienė.

Ji pastebi, kad tokie veiksmai prasilenkia su sąžininga konkurencija, gerąja verslo praktika, bandoma pasinaudoti „Mantingos“ įdirbiu. Tai taip pat tiesiogiai liečia klientus – sumuštiniai yra kasdieninio vartojimo produktas, tikėtina, kad vartotojas, rinkdamasis šias prekes, nėra itin pastabus ir panašios pakuotės gali jį suklaidinti. Tai kelia grėsmę „Mantingos“, kaip gamintojo, reputacijai – „Food on Foot“ produkciją vartotojai sieja su aukšta kokybe bei tam tikromis skoninėmis savybėmis, nusipirkus konkurento gaminį, vartotojas gali neišpildyti savo lūkesčių ir nusivilti, o susiejęs ragautą gaminį su „Mantingos“ produkcija ateityje galbūt mūsų produktų nebesirinks.

Atsižvelgiant į tai, „Mantinga“ kreipėsi į „Margiris“ pretenzija ir prašymu kuo greičiau iš prekybos išimti „Food on Foot“ prekės ženklu pažymėtus produktus imituojančias pakuotes. Nesulaukus atitinkamos reakcijos, „Mantinga“ kreipėsi į teismą.  

Pasidalinti