liepos 11, 2023
Didžiausia Baltijos šalyse duonos, užkandžių ir šaldytos produkcijos gamintoja „Mantinga Group“, konsoliduotais duomenimis, pernai gavo 138 mln. eurų pajamų – 32 proc. daugiau, palyginti su 2021-aisiais. Palyginamuoju laikotarpiu konsoliduotas įmonių grupės pelnas prieš mokesčius, palūkanas, nusidėvėjimą ir amortizavimą (EBITDA) buvo 10,8 mln. eurų, arba 8,7 proc. mažesnis nei prieš metus.
„Mantinga Group“ generalinis direktorius Mantas Agentas sako, kad 2022 metų finansinius rodiklius lėmė ne tik dėl infliacijos brangusios žaliavos, bet ir investicijos į naujus gamybos pajėgumus, kurios sudarė beveik 24 mln. eurų.
„Ambicingų plėtros planų turinti „Mantinga Group“ pastaraisiais metais aktyviai investuoja į naują įrangą, gamybos linijas, naujus produktus. Nepaisant infliacijos, energetikos kainų krizės ir brangusių žaliavų mums pavyko suvaldyti situaciją ir 2022 metus užbaigti pelningai. Grupė atsakingai valdo rizikas, o veiklą dar geriau optimizuoti leis grupės struktūros pokyčiai. Užbaigus pastaruosius galėsime dar efektyviau valdyti verslo vienetus, skirstyti kapitalą, valdyti rizikas bei atversime naujas galimybes įvairioms kapitalo pritraukimo priemonėms“, – komentuoja M. Agentas.
Jo teigimu, Rusijos pradėtas karas Ukrainoje įmonių grupės veiklai neturėjo didelės įtakos – iki nutraukiant veiklą Rusijoje ir sustabdant bendradarbiavimą su Baltarusijos partneriu, šios rinkos buvo vertinamos kaip ypač rizikingos, „Mantinga Group“ pardavimai abejose šalyse nesiekė 5 proc.
Pernai didesniu iššūkiu tapo dėl infliacijos augusios žaliavų ir perkamų paslaugų kainos bei kilusios darbo užmokesčio sąnaudos.
„Atsižvelgdami į rinkoje susiklosčiusią situaciją, pernai kėlėme gaminamos produkcijos kainas, tačiau to nepakako infliacijos įtakai amortizuoti. Tikime, kad didindami įmonių efektyvumą per artimiausius kelerius metus sugrįšime į prieš karo Ukrainoje buvusį pelningumo lygį, visgi prieš pandemijos sukeltos krizės buvusio pelningumo lygio tikriausiai nepasieksime. Optimizmo teikia šiemet padidinti gamybos pajėgumai, nauji gaminiai, nuolat ieškome naujų eksporto rinkų“, – teigia M. Agentas.
2022 metais „Mantinga Group“ investicijos į gamybą siekė 23,8 mln. eurų. Buvo atidaryta nauja prancūziškų gaminių (batono, bandelių ir dešrainių) gamybos linija, įdiegta sluoksniuotos tešlos gaminių linija, kuri pradėjo veikti šiemet. Vien šie du projektai, pilnai įdarbinus naujas linijas, leis sukurti per 130 naujų darbo vietų ir padidinti gamybos našumą, taip pat sukurti naują gaminių asortimentą ir pagerinti gaminių kokybę.
Investicijos į gamybą apima ir Latvijos bendrovės SIA „Fresh Food Production“, gaminančios atvėsintus maisto produktus ir užkandžius, įsigijimą bei nuo 2021 metų įmonių grupėje diegiamą naują verslo valdymo sistemą.
„Praėjusiais metais investavome ne tik į gamybos pajėgumus, bet ir skyrėme didelį dėmesį įmonių grupės tvarumui. Kaip šeimos verslas esame neabejingi aplinkai ir bendruomenei, kurioje veikiame, todėl aktyviai prisidedame prie regiono gerovės mums strateginėmis tvarumo kryptimis – aplinkosaugos ir žiediškumo, darbuotojų gerovės ir pritraukimo, valdysenos. Šiuo metu rengiame pirmąją tvarumo ataskaitą“, – sako „Mantinga Group“ vadovas.
Planuojama, kad 2023 metais „Mantinga Group“ pardavimai augs 30 proc. ir sieks 180 mln. eurų, o EBITDA viršys 20 mln. eurų.
Šiuo metu „Mantinga Group“ vykdomas antrasis reorganizacijos etapas, finansiniai rodikliai pateikti remiantis vadovybės ataskaitomis. Pilnai įgyvendinus reorganizaciją, „Mantinga“ įmonių grupę sudarys: UAB „Mantinga Group“, UAB „Mantinga Production“, UAB „Mantinga Bakery & Food solutions“, UAB „Mantinga Logistics“, UAB „Mantinga Services“, SIA „Mantinga Latvia“, SIA „Fresh Food production“, „Mantinga Eesti“ OU ir TOV „Mantinga Ukraina“.