vasario 3, 2023

„Mantingai“ 25: milijardo kepinių istorija

Pasidalinti

1998 m. Marijampolėje įkurta „Mantinga“, pradėjusi veiklą nuo šaldytų gaminių importo, šiandien yra didžiausia duonos, užkandžių ir šaldytos produkcijos gamintoja Baltijos šalyse. 25-ąjį veiklos gimtadienį švenčianti įmonė per metus pagamina apie 47 mln. kg produkcijos, kuri ne tik sėkmingai platinama Lietuvoje, bet ir eksportuojama beveik į 40 šalių. „Verslo sėkmės receptas visų pirma yra žmonės – mūsų darbuotojai“, sako įmonės generalinis direktorius Mantas Agentas.

Prieš ketverius metus iš įmonės įkūrėjo, savo tėvo Klemenco Agento, verslo vairą perėmė M. Agentas. Šiuo metu „Mantinga“ jungia daugiau nei 1600 darbuotojų. Kiek daugiau nei 200 žmonių įmonėje dirba beveik nuo jos įkūrimo pradžios – 10 ar daugiau metų.

„Drąsiai teigiame, kad žmonės – darbuotojai yra mūsų didžiausia stiprybė. Viską, ką pasiekėme per 25-rius metus, sukūrėme bendromis jėgomis ir tikėjimu, be darbuotojų „Mantinga“ nebūtų tokia, kokia yra šiandien. Išties tvirtai į priekį žengianti komanda, kurioje vieni kitus palaiko, yra kiekvieno verslo pagrindas. Esu dėkingas kiekvienam asmeniškai, kad prisideda prie nuoseklaus įmonės kūrimo ir augimo“, – sako M. Agentas.

Nuo pirmojo kruasano iki 1000 gaminių

Mažai kas žino, kad prieš 25-rius metus „Mantingos“ veikla prasidėjo vos nuo kelių konvekcinių krosnelių, kuriose buvo kepami iš Marselio (Prancūzija) atvežami šaldyti pyragėliai bei duona. Pasikeitus ekonominei situacijai, tapo per brangu tęsti tokį veiklos modelį, tad buvo nuspręsta pradėti gaminti savo produkciją.

Pirmoji duonos gaminių kepykla iškilo 1999 m. buvusios Marijampolės skalbyklos pastatų vietoje. Tuo metu šaldytų produktų technologija Lietuvoje buvo visiška naujiena, šaldyti gaminiai net vadinti „akmenukais“, siekiant perimti geriausią praktiką iš kitų Europos gamintojų, įmonės atstovai daug keliavo patys, konsultantus kvietėsi iš Vokietijos, Austrijos ir Prancūzijos, padėjusius įvaldyti tiek naują įrangą, tiek naujus gaminius.

„Jau 2001 m. pirmieji Lietuvoje pradėjome gaminti itališką duoną (ciabatta), prancūziškus batonus ir kruasanus. Aukštos kokybės šaldytus produktus greitai įvertino didieji prekybos tinklai bei vartotojai, taip augo ir „Mantingos“ asortimentas bei pati gamyba. Šiuo metu turime 20 gamybos linijų, kuriose gaminame virš 1000 skirtingų gaminių, kasmet pristatome dar apie 100 naujienų“, – pasakoja M. Agentas.

Šiuo metu „Mantinga“ valdo 4 gamyklas: tris Marijampolėje ir 2022 m. rudenį įsigytą „Fresh Food Production“ Latvijoje. Gamybos plotas viršija 41 tūkst. kv. m.

„Vertinant įmonės plėtrą per visus šiuos metus, ji išties buvo itin sparti. Nuo dar greitesnio augimo stabdė keli esminiai aspektai. Pirmiausia, ekonominė situacija bei galimybės investuoti į naujus pajėgumus. Kiekviena nauja gamybos linija reikalauja ne tik didelių investicijų, bet ir laiko sąnaudų suprojektuoti bei įrengti ją siekiant aukščiausių kokybės, efektyvumo ir tvarumo standartų. Taip pat itin didelę atsakomybę kelia tai, kad esame šeimos verslas. Norime jį puoselėti iš kartos į kartą, mums be galo rūpi ne tik mūsų darbuotojų, bet ir jų šeimų gerovė, saugumo užtikrinimas. Dėl šių priežasčių kiekvieną sprendimą apgalvojame, negalime sau leisti prisiimti nepamatuotų rizikų, kurios galbūt ir būtų leidę augti dar sparčiau“, – teigia „Mantinga group“ generalinis direktorius.

Neaudituotais duomenimis, 2022 m. „Mantinga Group“ metinė apyvarta perkopė 139 mln. eurų ribą.

Veikti įkvepiančios vertybės

Paklaustas, ar per įmonės gyvavimo metus keitėsi jos verslo filosofija, M. Agentas patikina, kad augant gamybai, pagrindiniai verslo principai išliko tie patys.

„Aukščiausia kokybė, lankstumas, prisitaikymas prie klientų poreikių, nuolat veiklą lydintis kūrybiškumas bei atsakomybė – tai yra kertiniai „Mantinga“ principai, kurie nesikeitė nei dėl pandemijos sukeltų iššūkių, nei dėl nuolat besikeičiančios ekonominės situacijos. Šiuo metu vis labiau įsitvirtinanti gamybos orientacija tvarumo link kilo natūraliai, pirmuosius žingsnius to pernelyg nesuprasdami, pradėjome dar 2015 m. Šiandien tvarumo svarbą suprantame dar labiau ir tam skiriame vis daugiau dėmesio, tvarumą akcentuojame praktiškai kiekviename gamybos plėtros žingsnyje“, – sako jis.

Vadovo teigimu, ypatingą reikšmę „Mantingos“ ilgametei verslo sėkmei turi ir giliai įsišaknijusios vertybės – jos leidžia ne tik užmegzti tvirtus ilgalaikius santykius su klientais ir partneriais, bet ir skatina įmonės darbuotojus siekti ambicingų tikslų.

„Kūrybiškai, lanksčiai, atsakingai – šiomis vertybėmis vadovaujamės kiekvieną dieną. Paprasčiau tariant, naujos idėjos yra augimo variklis, todėl turime nuolat ieškoti naujų sprendimų – ieškoti naujų bendradarbiavimo būdų, kurti naujus ir tobulinti esamus produktus, reaguoti į kylančius iššūkius bei lanksčiai prisitaikyti prie rinkoje vykstančių pokyčių. Tuo pačiu jaučiame didelę atsakomybę už savo gaminių kokybę, bendruomenės gerovę ir veiklos tvarumą, nes tik darnioje aplinkoje galime kurti geresnį pasaulį ateities kartoms“, – vardija M. Agentas.

Kaip viena didžiausių regiono įmonių „Mantinga“ ypatingą dėmesį skiria Marijampolėje vykdomoms įvairioms socialinėms, kultūros bei sporto iniciatyvoms: veiklą vykdo įmonės labdaros ir paramos fondas, remiamas vaikų bei jaunimo švietimas, miesto renginiai. Įmonė prisidėjo prie kompiuterinio raštingumo LISPA mokyklos įkūrimo, buvo viena didžiausių pernai duris atvėrusios Skausmo klinikos rėmėjų. Šiuo metu Marijampolės mokyklose įgyvendinamas unikalus verslumo ugdymo projektas.

Užsibrėžtas tikslas tvariai augti

Šiuo metu, kaip teigia įmonės vadovas, verslo vystymosi atžvilgiu „Mantinga“ vis dar augimo etape: nuolat investuojama į inovacijas, plečiamos eksporto rinkos, kasdien kuriami nauji gaminiai.

Paklaustas, kokie įmonės planai kitiems 25-iems metams, generalinis direktorius, patikina – toliau stabiliai veikti, tvariai augti ir siekti užsibrėžtų tikslų: „Kažkada „Mantingos“ įkūrėjo K. Agento asmeniniu moto, o dabar visos komandos motyvaciniu varikliu tapęs šūkis „Nemąstyk iki lubų – mąstyk iki dangaus“ puikiai atspindi, kad tų planų turime daug. Rinkoje matome dar daug galimybių, todėl būdami kūrybiški ir inovatyvūs sieksime jas išnaudoti“, – sako M. Agentas.

Pasidalinti